Z vůle Luny: Příběhy z nového světa – recenze

P. C. Cast znáte jako autorku úspěšné série Škola noci, ke které patří i čtyři novely. Příběhy Zoye Redbirdové jsou minulostí. Castová se tentokrát pustila do příběhu bez své dcery. Její unikátní styl je vidět hned na prvních stránkách, a potěší určitě všechny její fanoušky. Její fantazie tentokrát vytvořila svět,kde technologie dále neexistuje, svět je zničený a lid se vrací k náboženství a prostému životu. Příběh je napsán na úžasných 632 stran, což může být pro některé odrazujícím faktorem, pro jiné, kteří rádi čtou to může být naopak lákadlem.

Kniha Z vůle luny sleduje příběh tří hlavních postav. První z nich je Mari. Mari je poutnice z klanu Tkalců, je dcerou Ledy, jež je Luňankou svého kmene a má jedinečnou moc léčit svůj kmen. Mari je ale jiná, a její odlišnost jí brání nastoupit na místo své matky. Další postavou, kterou příběh sleduje je Mrtvý Zrak z klanu zlodějů kůží. Mrtvý zrak spolu se svým lidem žije v troskách bývalých měst, kde pomalu trpí bolestmi a nemocemi. Modlí se ke své bohyni Zubaté, aby jim ukázala směr a lepší život. Mrtvý zrak přestává v bohyni věřit a rozhodne se změnit osud svých lidí, chce jim dát osud, kde jeho lid bude opět silný. Třetí postavou kterou příběh sleduje je Nik. Nik je z prosperujícího a vzkvétajícího klanu Slunečních lidí. Sluneční lidé žijí v korunách stromů, kde mohou společně přijímat sílu ze slunečních paprsků. Nik se učí být řezbářem, ale zároveň je dobrým lukostřelcem, ale ani tohle nestačí, aby byl váženým členem svého klanu. Pokud si ho nezvolí a nestane se kumpánem, stane se jedním z mála, jež nepoznají toto krásné pouto. Tito tři hrdinové nám postupně představují své příběhy, a ty se začínají prolínat. Kdo zachrání osud lidské rasy, kdo zachrání svět.

Úryvek z knihy:

„ Nik je tam rychle dostal. Přestože ani v nejmenším netoužil vlézt do díry, kterou chtěli ostatní tak dychtivě prozkoumat, těšil se na to, až vyleze z řeky, i kdyby jen na krátký oddech. Ostatních pět kajaků vklouzlo vedle nich a psi nadšeně skákali z rohoží, zcela bdělí a očividně stejně šťastní jako Nik, že jsou znovu na pevné zemi.“

P. C. Castová. Příběhy z nového světa – Z vůle luny. 1. vyd.2017. Praha: Euromedia Group a.s. 372 s. ISBN 978-80-7549-546-4.

Kniha z vůle luny je prvním dílem ze série Příběhů z nového světa. V tomto díle jsou nám představeny tři klany, i když je tam naznačeno, že to nejsou jediné kmeny, do jiných jsme zatím nezavítali. Tyto tři příběhové linie jsou průběžně vyprávěny, zpočátku trochu matoucím způsobem. Castová totiž skáče do příběhu po hlavě, a bez delších průtahů nás přivádí rovnou do děje. Postupně představuje postavy, které jsou pro příběh důležité, a tak vám neunikne žádná postava. Když se zorientujete v klanech a postavách, začíná to pravé dobrodružství. Přesto, že kniha láká na romantický příběh, moc s tím nepočítejte. Romance je zde opravdu až ke konci a to velmi okrajově. Příběh je spíše dobrodružstvím s děsivým podtextem nečekaných zvratů. Castová se nebojí jít do příběhu zostra a třebaže občas lehce krutě a bezohledně, příběhu to jedině prospívá. Nejde o klasický příběh, kde je jeden dobrý a jeden zlý, je tu hodně šedé. Často jsou postavy přesvědčené o správnosti, ale za jakých podmínek. To se mi na příběhu asi líbí nejvíce. Nikdo není perfektní, nečekaná přátelství, spojenectví která nemohou fungovat a rozhodnutí, která by nikoho nenapadla. Spolu s fantasticky vymysleným prostředím a náboženstvím, je příběh unikátní a zajímavý. Snad kromě množství stran a malinko zmatenému úvodu, není knize co vyčíst.

Hodnocení:

Zajímavý příběh, více dějových linií, dobře se čte.  8,5/10

Odkazy: