Prokletá – recenze

Prokletá je jiným způsobem uchopená klasická legenda o Excaliburu. Téměř každý zná alespoň základ této legendy, kdy král Artuš vlastní tento jedinečný meč. Už bylo zfilmováno a popsáno velke množství verzí této legendy. V seriálu Prokletá, ale tuto klasickou verzi neuvidíte. Hlavní postavou je Nimue, kterou by jste mohli znát pod jménem Jezerní paní. Nimue dostane meč od své matky s přáním, aby ho doruřila Merlinovi. Ano Merlinovi. Ten však není zarostlým moudrým kouzelníkem, spíš působí jako opilec a blázen a jeho jednání je mnohdy matoucí. Ikdyž má pravděpodobně nějaký plán, kroky k němu nedávají smysl. Nimue na své cestě potká žoldáka Artuše, který ji nakonec bude chtít pomoct splnit její úkol.

Když se přesuneme od poněkud odlišného děje, můžeme posoudit jiné aspekty. Herci jsou vybráni vcelku dobře a každý herec docela padne k charakteru své postavy. A že se zde najde spousta rozmanitých charakterů. Herecké výkony jsou také vcelku slušné, co ale pokulháva je zpracování. První dva díly jsou uspěchané, nepřehledné a není možné hned pochytit co tím vlastně kdo chtěl říct. Není zde žádný pořádný úvod, jen spousta jmen a míst, které vám zatím nic neříkají. K tomu ještě boje které jsou chaotické a vypadá to spíš jako by útočil roj včel. Postavy běhají sem a tam bez rozmyslu. Útočníci, i přesto že v ruce dřímají meč své oběti chytají a v zápětí je pustí a chytají jiné. Naštěstí se to postupem času zlepšuje a v dalších dílech jsou souboje vcelku povedené a nebojí se ani trochy krve.

Přiznávám se, že jsem se na to koukala po prvních dílech trochu s opovržením. A bohužel mi to kazilo celý seriál. Neříkám, že seriál nemá potenciál. Určitě najde okruh lidí, kterým se bude zamlouvat, ale za mě je to stráta času.

Hodnocení: 4,5/10

Dobré herecké obsazení, zajimavé uchopení příběhu, chaotický příběh, špatné zpracování bojů v prvních dílech.