Wonder Woman – recenze

Hlavní hrdinkou filmu je Diana, která je vychovávána na ostrově Themyscira válečnickou rasou Amazonek. Diana se učí historii jejího lidu a řeckých bohů. Amazonky stvořil bůh Zeus k ochraně lidstva před bohem Arem jež je synem Dia. Ve válce bohů Ares zabil všechny bohy až zůstal jen Zeus. Zeus se tedy s Arem utkal. Boj dopadl špatně, bohové padli. Amazonky tak žijí skryté od zbytku světa, a čekají až je bude potřeba v nové válce. Diana je jediným dítětem na ostrově a dcerou královny Hippolyte, ta chce svou dceru za každou cenu chránit od hrůz vnějšího světa. Její sestra generálka Antiope jí však chce trénovat a připravit na to co má nevyhnutelně přijít. Diana je horlivý student a nakonec se stane jedním z nejlepších bojovnic mezi Amazonkami. Diany svět se ale změní, když do jejího života vkročí Steve Trevor, který se zřítí s letadlem blízko ostrova. Steve Amazonkám poví o zuřící válce, Diana je přesvědčena, že je to ta chvíle na kterou čekaly, a že je to důkaz toho, že Ares přežil a pustoší lidstvo. Chce aby se Amazonky zapojili do boje, královna Hippolyte s tím ale nechce mít nic společného. Diana se rozhodne jednat na vlastní pěst, a se Stevem odjede vstříc válce. Jejím cílem je najít boha války a skončit to jednou pro vždy, to ale není tak jednoduché, když žádný člověk na takové věci nevěří.

Režie se chopila nadaná Patty Jenkins, která má na kontě několik úspěšných filmů, například film Zrůda z roku 2003, nebo film Pět žen. Předlohou pro tento film je komiks od Williama Moultona Marstona.
Scénáře se ujal Allan Heinberg, který se spíše specializuje na scénáře u seriálů. Za Kameru  se postavil Matthew Jensen. Hudbu zařídil Rupert Gregson-Williams. Herecký um zde ukázali  Gal Gadot, Robin Wright, Chris Pine, Connie Nielsen, David Thewlis, Elena Anaya, Danny Huston, Lucy Davis, Ewen Bremner, Saïd Taghmaoui, Lisa Loven Kongsli, Mayling Ng, Miroslav Zaruba, Mick Slaney, Doutzen Kroes, Eleanor Matsuura, Samantha Jo, Florence Kasumba, Zack Snyder

Jak bych začala. No spousta lidí se už téměř vzdala nadějí na kloudný film od DC. Navíc kritici a většina z nás se bála hlavního hrdiny v podání, jak se říká něžného pohlaví. Někteří z nás si ani nedokázali představit jako superhrdinu ženu, natož od DC. Jsem ráda, že všechny obavy co jsem měla byli zbytečné. DC si evidentně uvědomilo, že nemusí do filmu nacpat všechny žánry. Ale že stačí vyvážit humor, akci a drama. Nakonec zjistili že to může fungovat. To přesně ukazuje film Wonder Woman.

Co je na tomto filmu dokonalé je právě hlavní postava, především její naivnost a čistota malého dítěte. Kdy při střetu s opravdovým světem ukazuje onu ironickou část, na jednu stranu odráží kulky rukama, a na druhou si neporadí s otočnými dveřmi. Tohle by potopilo i naivnost farmářského chlapce Clarka Kenta jakožto Supermana. Pak je postava Dainy rázem vtažena do války, kde naopak ukáže své odhodlání a svůj charakter. Německými liniemi projede jako nůž máslem a ještě k tomu dokáže dobře vypadat. U většiny hrdinů, kteří se nám vryli do paměti, je to tím kdo roli hrál. Podívejte se například na Iron mana, dokážete si snad představit někoho lepšího něž je Robert Downey Jr., nebo se podívejte na Wolverina v podání Hugha Jackmana. To jsou postavy, které nejen dokážou svým charakterem postavy zaujmout, ale je důležité, že je hraje právě ten herec. A přesně to se stalo u postavy Wonder Woman, kde Gal Gadot, i přes obrovskou zátěž jež jí dopadla na bedra, dokáže zářit a to v každém ohledu. Dokáže krásně kombinovat naivní dítě jež kárá vojáky, a náhle se jako tornádo vydá zachránit zpustošenou vesnici. Není ale jedinou postavou která si vede dobře, I když jim tolik prostoru film nenabídl. Chris Pine jako Steve Trevor se ze začátku tváří jako velký bráška co se Dainu snaží chránit, ale vzápětí je cítit přitažlivost hlavních hrdinu. Je to opravdu skvělá kombinace herců. Dále je zde například Robin Wright, která mě uchvátila svou tvrdostí jako generálky Antiope, sice na plátně není dlouho, ale i to stačilo. I záporné postavy jsou celkem zajímavé, i když jejich potenciál byl rozhodně větší. Elena Anaya jako doktorka, která vyrábí chemické zbraně, nebo Igor Danny Huston jako General Erich Ludendorff. Kdo ale zklamal, byl Ares. Jak v boji, tak i v obsazení se mi tato postava prostě nelíbila. Nebudu více prozrazovat, abych nezkazila dojem. Vizuálně je film rozhodně poutavý, až na pár vteřin v boji na frontě a ve vesnici, kdy si najednou řeknete: „Jsem v kině, nebo hraju hru na počítači?“. Naštěstí tato chvíle rychle pomine a vzápětí je to opět hezká podívaná. A co mě opravdu překvapilo byl soundtrack, po dlouhé době hudba dokonale pasovala, nijak nerušila, ba naopak. Když to shrnu Wonder Woman je zábavná podívaná a troufám si říct, že z dílny DC je to zatím nejlepší film. Pokud jste DC už odepsaly, zkuste se ještě podívat na tento film, třeba to změní váš názor. Wonder Woman podle mě dokáže konkurovat i hrdinům od Marvelu.

Hodnocení: 8,5/10

Dobrý film