Vetřelec: Covenant – recenze

Deset let po událostech z Prométhea je kosmická loď na cestě ke vzdálené planetě, kde mají zahájit kolonizaci. Na palubě je asi 2000 lidí ve sázích plus posádka lodi. Při této cestě jsou zasaženi sluneční erupcí, která významně poškodí loď. Posádka lodi je probuzena z kryogenického spánku, pomocí Robota Waltera a lodního počítače s názvem „Matka“. Při této tragédii, posádka přijde o svého kapitána a několik cestujících. Novým kapitánem se stává Oram. Při opravách lodi posádka zachytí zbloudilý signál z nedaleké planety, kterou do té doby nikdo neobjevil. Pomocí senzorů, zjistí že planeta má dobré podmínky pro život, a rozhodne se jí prozkoumat. Kapitán Oram vybere skupinu, která sestoupí do atmosféry, a to i přes protesty prvního důstojníka Danielsové. Planeta se na první pohled zdá dokonalá, ale zdání může klamat.

Režie se klasicky zhostil Ridley Scott. Scénář sepsali John Logan a Dante Harper. Kameru obstaral Dariusz Wolski. Hudbu dal dohromady Jed Kurzel. A herecké obsazení se skládá z Michaela Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demian Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Alexander England, Goran D. Kleut, James Franco, Guy Pearce, Noomi Rapace

Když se řekne slovo Vetřelec, téměř každý si představí dech beroucí podívanou Ridleyho Scotta v čele se Sigourney Weaver. Krásné příšerky jež vám dokážou mnoha způsoby roztrhat tělo, a stále je na nich něco elegantního. Ve snímku Vetřelec: Covenant nic z tohohle nečekejte.  Možná až na krev a smrt hlavních postav, i když ani to není nijak zajímavé. Film se odehrává několik let po událostech filmu Prométheus. Vetřelec se tentokrát ukáže v několika podobách, kdy se nám tvůrci snaží nastínit, jak vlastně vznikl. To se zde stává hlavním problémem. Pokud se těšíte na boj s Vetřelcem, tak vás celkem zklamu. V celém filmu je Vetřelec asi deset minut, načež nejhezčí scény jsme již měli možnost vidět v traileru. Je to opravdu škoda, protože z Vetřelce bylo vždy nádherné sledovat ty bezvýchodné situace, kdy se hlavní postava snaží jaksi přežít a přitom vypadá dobře, i když má v patách šílené monstrum. U tohohle filmu by byla jediná bezvýchodná situace ta, když vás někdo donutí podívat se na to znovu. Dalším problémem jsou postavy. Posádka je větší, a i když to znamená více úmrtí, tak vás žádná nijak zvlášť nezasáhne. Postav je tolik, že si je ani nezapamatujete, a když umřou řeknete si jen „Hmm kdo bude další?“. U postav jež si zapamatujete je to o něco lepší, ale to asi jen tím, že jsou na plátně o něco déle. Koho si rozhodně zapamatujete je Michael Fassbender, který hraje dva roboty Waltera a Davida. Jeho výhon je podstatně lepší než ve filmu Prométheus a tak se zde stává ikonickou postavou. Pak si možná v paměti uchováte ještě Billyho Crudupa jakožto nového kapitána lodi jménem Oram. Jeho důvěřivost a lehkomyslnost vás nepřestanou překvapovat. Dále je zde postava v podání Katherine Waterston která se jmenuje Danielsová. No řeknu to na rovinu do Sigourney Weaver jí chybí mnohé, takže jí její výlevy nevěříte, ale jelikož vám jí pořád cpou do hledáčku, tak nějak vám v hlavě uvízne. Všechny postavy jsou plné špatných a divných rozhodnutí. Za prvé, jít na novou planetu bez ochranného obleku? To i v Prométheovi je měli. Navíc rozdělit skupinu po chvilce zkoumání, kdy není zabezpečený prostor. Další věcí je, že když je někdo něčím infikován, tak si od něj určitě nechám nazvracet krev do obličeje. No těch zvláštních rozhodnutí je tam mnoho, a díky těmto pošetilým rozhodnutím, se skupiny rozdělují a jeden po druhém tak umírají jak v nějakém béčkovém hororu. Je škoda, že Elizabeth Shaw, jež byla v Prométheovi s Davidem je filmaři hozena přes palubu hned v úvodu filmu. Myslím, že film by s ní dostal mnohem větší švih. Co se děje týče, je předvídatelný, a až moc podobný Prométheovi. Náznaky dalšího dílu jsou jasné a je opravdu těžké uvěřit, že by mohly být ještě dva takové díly. Co z toho plyne? Pokud máte rádi klasického Vetřelce, nečekejte zázraky, film je jen slabá odnož, s hezkou grafikou a efekty. Temná atmosféra jde napříč filmem a nenabízí nic co by jste už neviděli.

Hodnocení: 5,0/10

Normální film