Temená věž – recenze

Film Temná věž je příběh inspirovaný stejnojmennou sérií od Stephena Kinga. Vypráví příběh Rolanda Deschain (Idris Elba), který je posledním Pistolníkem. Pistolníci měli poslání, chránit Temnou věž, která chrání existenci celého vesmíru. Pistolníci, ale pomalu všichni zemřeli v bitvách proti Walteru O´Dimemu (Matthew McConaughey). Walter už skoro rok straší ve snech chlapce jménem Jake Chambers. Jake ztratil otce a od té doby mívá sny právě o zničení Temné věže a Muži v černém. Jake je okolnostmi donucen vyhledat posledního Pistolníka a pokusit se tak zachránit nejen sebe, ale i celý vesmír.

Já osobně jsem knižní verzi nečetla. Musím přiznat, že trailer mě zaujal. To je, ale asi ta nejlepší část z filmu. Hlavní herecké obsazení je dobře vybráno, a je sympatické. Matthew se mi jako záporák velice zamlouvá. Co se týče zpracování, to už lehce pokulhává. Na filmu je znát jistá laxnost a nedostatek financí. Co filmu sedí, jsou zpomalené záběry, zejména u nabíjení zbraně. To dodává Pistolníkovi jiskru, a více to zdůrazňuje jeho kvality. U příběhu Vás začátek vtáhne do děje, a děj je krásně popisován. Postupem času, se ale příval informací hrne takovou silou, že to působí uspěchaným dojmem. Chápu, že se snažili více charakterizovat postavy a ukázat jejich vnitřní démony a zároveň popsat pravidla ostatních světů, ale je to trošičku nešťastně vymyšleno.
Temná věž rozhodně není ztráta času, je to zajímavé a inovativní, ale nečekejte zase žádné zázraky.

Hodnocení: 6,5/10

Průměrný film