Strážci Galaxie Vol. 2 – recenze

Mezi prvním a druhým dílem uběhly zhruba dva měsíce. Strážci galaxie ve složení Peter „Star-Lord“ Quill (Chris Pratt), Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista), Rocket (hlas Bradley Cooper) a malý Groot (hlas Vin Diesel) se vydávají vstříc novým dobrodružstvím. Za odměnu pomáhají jiným obyvatelům galaxie s potížemi. Aktuálně je to národ Suverénů, národ jež je velmi sebestředný, útočný, až bolestně upřímný a nedá dopustit na věci které mu patří. Suveréni jsou okrádáni obří nestvůrou o své vzácné baterie. A tak poprosí strážce o pomoc. Strážci nestvůru zabijí, a převezmou si svou odměnu. To ale není vše co si vezmou. Rocket má nenechavé ruce a pár baterií si přivlastní. Suveréni se za každou cenu chtějí pomstít a získat své baterie zpět. Díky této potyčce se stane něco nečekaného a Peter potká svého otce jménem Ego (Kurt Russell), kterého až doposud nepotkal. Ego je zavede na svou planetu, kterou stvořil. Snaží se přiblížit svému synovi a říct mu, že jakýsi bůh a žije již tisíce let. Peter je v úžasu ze schopností svého otce a objevuje i své vlastní. Otázkou zůstává, proč ho Ego našel až teď a proč opustil jeho matku.

Režie a scénáře se zhostil James Gunn. Za kameru se postavil Henry Braham. O hudbu se postaral Tyler Bates. Své tváře a hlasy postavám propůjčili Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Michael Rooker, Karen Gillan, Pom Klementieff, Elizabeth Debicki, Chris Sullivan, Sean Gunn, Sylvester Stallone, Kurt Russell, Evan Jones, Stephen Blackehart, Steve Agee, Tommy Flanagan, Rhoda Griffis, Hilty Bowen, Aramis Knight, Elizabeth Ludlow, Miley Cyrus

Strážci galaxie jsou určitým odlehčením Marvel universe. Postavy si dobírají ostatní, ale i sami sebe. Jsou naplněni humorem a ještě ke všemu má každá postava zcela jiný humor. Navíc roztomilost a legrační vystupování malého Groota je dokonalost sama. Když to vezmu od začátku, tak hned v úvodní scéně musím pochválit tvůrce, za omlazení Kurta Russella ve flashbacku. Což se Marvelu hodně osvědčuje v mnoha filmech. Hned další scéna ukazuje úžasnou nadsázku, akci a humor najednou. Navíc k tomu všemu je tato báječná scéna podbarvená úžasnou hitovkou z osmdesátek. Herci jsou báječně sehraní a i nové tváře ukazují, že do filmu patří. Děj krásné ubíhá a dvouhodinová stopáž uteče jak voda. Co se hudby týče, tak Taylera Batese je těžké pořádně docenit, a to hlavně kvůli nabitému playlistu, který obsahuje obrovské množství hitovek z osmdesátých let. Technická stránka věci je prakticky dokonalá, s takovým rozpočtem se vlastně ani není čemu divit. Efekty a celkové vizuální zpracování je naprostý požitek. Přesto, že nejsem velkým zastáncem 3D kina, tento film se mi ve 3D velice líbil.

Když to shrnu Strážci drží otěže zábavy pevně v rukou, a to v čele s mini Grootem. Film je poutavý a zajímavý. Vizuálně je to balzámem na duši a hudebně vrácení do diskotékových let. Mě osobně druhý díl bavil o něco více než první díl. Každopádně se vyplatí zůstat v kině až do konce titulků. Je tam totiž pět potitulkových scén, které neodkazují na další Avengers. Nicméně jsou velice vtipné.

Hodnocení: 9/10

Dobrý film