Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta – recenze

Kapitán Jack Sparrow (Johnny Depp) nás opět provede dalším příběhem Pirátů z Karibiku.

Kapitán Jack Sparrow postrádá jednu důležitou věc, a tou je štěstí. Smůla se mu lepí na paty. Když už se mu zdá vše marné, vymění svůj jedinečný kompas za láhev rumu. Tím však osvobodí ničivou loď z Ďáblova trojúhelníku.  Tato loď je plná duchů a je pod vedením strašlivého nemrtvého kapitána Salazara (Javier Bardem). Salazar se již před smrtí zavázal zničit všechny piráty, a nebýt Jacka bylo by se mu to podařilo. Teď je poháněn ještě větší zuřivostí a pomstou. Zničí všechny piráty a to počínaje Jackem. Příběh nás také zavede k Henrymu (Brenton Thwaites), jež je synem Elizabeth (Keira Knightley) a Willa (Orlando Bloom). Will je nyní na palubě Bludného Holanďana, z které nemůže odejít. Henry se tudíž rozhodne, že najde způsob jak zlomit otcovu kletbu a dostat ho domu. Tvrdohlavě se snaží zjistit jak zachránit svého otce, zná moře a všechna prokletí. Zjistí, že jedinou možností je bájný Poseidonův trojzubec. V tom se v příběhu objeví další postava a tou je geniální a půvabná Carina Smythovou (Kaya Scodelario), která je prohlášena za čarodějnici. Zde se naše hlavní postavy střetávají a jsou nuceni spolupracovat, protože jak Jackovi tak Henrymu může pomoci jen bájný trojzubec. A Carina je jediná, která ví jak ho najít. A tak se naši hrdinové vydávají vstříc svému osudu a v patách mají rozzuřenou bandu nemrtvých, která se nezastaví před ničím jiným, než před pevninou.

Za režií stojí Joachim Rønning, Espen Sandberg. Scénář sepsal Jeff Nathanson. Za kameru se postavil Paul Cameron. Hudbu k filmu připravil Geoff Zanelli. A svůj herecký um ukázali Johnny Depp, Javier Bardem, Geoffrey Rush, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Kevin McNally, Golshifteh Farahani, David Wenham, Stephen Graham, Martin Klebba, Adam Brown, Orlando Bloom, Keira Knightley, Paul McCartney, Danny Kirrane, Rodney Afif, Nico Cortez, Bruce Spence, Brooke Chamberlain, Piper Nairn, James Mackay, Bryan Prob.

Piráti z Karibiku jsou již ověřenou značkou. A jako obvykle je to dokonalá vizuální nálož, a musím uznat, že bych to ráda viděla i ve 3D. Ale i ve 2D byly efekty dokonalé. Salazarovy poletující vlasy, kusy masa plující kolem či nemrtvý žraloci a jejich útoky jsou třešničkou na dortu. Co je ale dech beroucí, je finální bitva a její prostředí, nechci prozrazovat mnoho, a tak jen řeknu, že je to masivní a máte se nač těšit. Co dále šlape jako hodinky jsou akční scény. Na boje lodí, už jste si možná zvykli z minulých dílu. Tento film, ale zabrousil do nových vod a to hlavně v podobě scény se žraloky, kde se mísí elegantní humor, sehranost scén a vizuálních efektů, kdy to až bere dech. Když už jsem narazila na humor, tak u něj ještě chvilku zůstanu. Jack je jako v každém díle ikonickou postavou založenou na ironii, laxnosti a vtipu. Prostořekost stále funguje, ale co mě potěšilo víc, byl humor nových postav. Napětí a škádlení mezi Henrym a Carin krásně pasuje a s občasným pošťouchnutím od Jacka, je to velmi příjemné. Další dominující postavou je postava Salazara v podání Javiera Bardema. Jeho herecký výkon je úchvatný. To jak vypráví svůj příběh skoro svádí k lítosti, a vzápětí vás chce zabít. Pro mě osobně je obsazení dokonalé a jsem zvědavá co bude dál. Co mě ale zklamalo, je rozvoj charakterů postav. Carin měla obrovský potenciál jako nezávislá žena, najednou je obklopena hloupými piráty a zde se její potenciál vytrácí. Není to ale tak špatné jako u Henryho, ten je naprosto ubit jednoduchostí. Promiňte mi to, ale i když je jasné, že se tvůrci snažili oživit první díl v podání mladší generace. Tak se jim to prostě nepovedlo. První díl byl jedinečný a to už kvůli Jackovi. Zde je to ožrala a ztroskotanec, který je víceméně protivný a postrádá lehkost prvního dílu a zůstane úplně sám. A když nemáte nikoho kdo by vám nadhazoval, tak nic neodpálíte. Když to shrnu, tak je to rozhodně jeden z lepších dílů ale nejlepší rozhodně není. A jen tak pro zajímavost, počkejte si do konce titulků.

Hodnocení: 7,5/10

Dobrý film