Loupež ve velkém stylu – recenze

Hlavní hrdinové tohoto příběhu jsou tři postarší páprdové, co si rádi denně dají koláč a kteří doufají, že dožijí v klidu a pokoji. Tento plán má však menší háček. Společnost Semech Steel, ve které pracovali téměř celý život, zmrazila veškeré důchodové platby a je přemístěna do jiné země. Co z toho plyne? No, naši hlavní hrdinové jsou na suchu. Joe (Michael Caine) se jde informovat do banky, kde zrovna proběhne loupež ozbrojenými a maskovanými lupiči, kteří jsou férový, slušní a nikomu neublíží. Tato zkušenost ho přivede k nápadu, že by i oni mohly vyloupit banku. Když Willie (Morgan Freeman) a Albert (Alan Arkin) nakonec souhlasí, začnou přípravy. Na zkoušku tedy zkusí vyloupit sámošku. Když se jim tato zkouška neosvědčí, dojdou k názoru, že potřebují pomoct. Nakonec požádají Jesuse (John Ortiz) o pomoc jakožto gangstera. Ve výběru banky k vyloupení jim pomůže zpráva, že jejich důchod připadne jejich bance, kde všichni mají svůj účet. A začínají přípravy, fyzička, perfektní alibi, kostým, perfektní načasování a spousta štěstí, to je to co právě potřebují, zda se jim vše podaří je otázkou.

O režii se postaral Zach Braff. Scénář připravil Theodore Melfi. Za kameru se postavil Rodney Charters. Hudbu připravil Rob Simonsen. A tváře filmu propůjčili Morgan Freeman, Michael Caine, Alan Arkin, Joey King, Matt Dillon, Christopher Lloyd, Peter Serafinowicz, Ann-Margret, Siobhan Fallon Hogan, Maria Dizzia, Josh Pais, Robert Myers, Lolita Foster, John Ortiz, Brendan Egan, Seth Barrish, Melanie Nicholls-King, Doris McCarthy

Loupež ve velkém stylu je tvářemi nabitá podívaná. Ať už se jedná o ústřední trojici, či další herce, je to lákadlo už samo o sobě. Každý z herců zde ukazuje své osobní kouzlo a posunuje kvalitu nahoru. Velkým plus tohohle filmu je pro mě to, že v traileru nebylo to nejlepší. Příjemná je i devadesátiminutová stopáž, která tak dovoluje na diváka sypat humor v průběhu celého příběhu, který krásně ubíhá. Je samozřejmé, že film hodně pracuje s nadsázkou a vtipem, který naštěstí vždy neukazuje na stáří. Příjemně mě překvapilo i závěrečné rozuzlení a zakončení příběhu, i když v reálu by bylo potřeba mít opravdu velkou kliku, aby to dopadlo takto. Film je tedy pro mě krásnou podívanou na odlehčení, kdy ukazuje, že ne vždy je vše tak zlé jak se zdá.

Hodnocení: 7,5/10

Dobrý film