Král Artuš: Legenda o meči – recenze

Klasický příběh krále Artuše pojatý stylem akční fantasy. Artuš žije jako malé dítě se svým otcem a matkou, jakožto králem a královnou. Jeho bájný meč je stvořený mágem Merlinem. Jedné noci se do hradu dostanou přívrženci černé magie a královna i král jsou zavražděni. Artušovi se podaří utéct v lodičce. Tato lodička ho donese do vzdáleného města, kde se ho ujmou ženy z domu rozkoše. Zde Artuš vyrůstá ve velmi násilném a nepříznivém prostředí. Artuš se považuje za bastarda a netuší o svém nároku. Když ho okolnosti přimějí vytáhnout meč z kamene, musí nejen bojovat o svůj život a své království, ale i se svou minulostí.

Režie se ujal Guy Ritchie. Scénář sepsali Joby Harold, Guy Ritchie, Lionel Wigram. Kameru obstaral John Mathieson. Hudbu zajistil Daniel Pemberton. A svůj herecký um ukázali Charlie Hunnam, Jude Law, Àstrid Bergès-Frisbey, Djimon Hounsou, Eric Bana, Annabelle Wallis, Hermione Corfield, Katie McGrath, David Beckham, Mikael Persbrandt, Freddie Fox, Neil Maskell, Peter Guinness, Poppy Delevingne, Kalle Hennie, Aidan Gillen, Peter Ferdinando, Mark Haldor, Miroslav Zaruba, Attila G. Kerekes.

Král Artuš byl už převyprávěn tolika způsoby, že se divák občas nestíhá ani vzpamatovat a stejně neví oč tam vlastně v danou dobu jde. Zvláště v tomto ztvárnění jsou některé věci tak rychlé, že si to člověk ani neužije, zatím co scéna z dětství je přetřásána znovu a znovu. Jelikož je film prvním dílem z několika plánovaných pokračování, je jeho vyprávění dosti zhuštěno a podtlakem nacpáno do dvou hodin. Nadpřirozeno je ve filmu naopak příjemným zpestřením, které nabízí nový pohled na takovýto příběh. Obří sloni a nadpřirozený obludy jsou krásně ztvárněny. Škoda jen, že jsou všechna fakta divákovi servírována bez většího vysvětlení a není možné se více dozvědět o magii. Taky dost zamrzí, že ztvárnění Země stínů, kde se Artuš utkává se svými vnitřními démony je zhuštěna do dvou minut a nedá tak prostor akci. Co mě ale opravdu překvapilo, byla závěrečná bitva, která vypadala jak z počítačové hry, kde byl občas zabrán detail tváře Artuše. Myslím, že tato pasáž se mohla rozhodně udělat lépe. Co naopak v tomto filmu vyniká, je nástup hlavního hrdiny, ať už se jedná o jízdu na koni do hradu, či vytahování meče z kamene, nebo dalších krásných scén. Všechny scény, které jsou založeny na dialogu taky velmi pomáhají filmu, i když některé rádoby vtipy jsou úplně mimo,ale není jich až tolik. Ve zkratce, je rozhodně zajímavé toto pojetí vidět. Ať už jen ze zvědavosti, či pro obsazení, nebo pro efekty.

Hodnocení: 5,5/10

Normální film