Hostitel – recenze

imagesfcghZemě, naše země. Toto vyjádření  již neplatí, země už nám nepatří. Právě o tomhle vypráví příběh s názvem Hostitel (The Host). Zemi nyní ovládá jiná životní forma, forma zvaná Duše. Duše parazitují v těle člověka, převezmou kontrolu nad tělem i myslí. Jak podle nich vypadá země zrovna teď? Je lepší, mírumilovnější a zdravější, avšak tohle si myslí jen Duše.

Hlavní hrdinkou filmu je mladá dívka jménem Melanie, dívka která pro záchranu svých milovaných je schopna čehokoli. To dokazuje již v počátku tohoto příběhu, když se rozhodne sama obětovat, jen aby odlákala Hledače od svého malého bratra jménem Jamie a Jareda, do kterého je bezhlavě zamilovaná. Její sebevražda jí bohužel nevyšla, Duše mají totiž lék téměř na vše a její tělo uzdraví, a implantují do ní Duši jménem Poutnice. Poutnice je něco jako celebrita ve své rase, je jednou z mála Duší, která vyzkoušela více než dvě planety. I když je považována za velmi silnou Duši, s myslí, vzpomínkami a spoustou emocí, kterými jí Melanie neustále zahrnuje, si však není schopna poradit. Melanie totiž není připravena zemřít a tak přinutí Poutnici, aby s ní soucítila, a nakonec se sní spřátelila. Poutnice podlehne nátlaku lásky, a společně se vydají najít ty které milují. Poutnice ovšem není sama, kdo je odhodlaný je najít, je tu totiž Hledačka, která není jako ostatní duše.

Trailer k filmu Hostitel

Stephenie Meyerová je známá svou ságou Twilight, což jak většina z nás ví je profláknutý upíří román. Námět Hostitele je  však z jiného soudku, i když by se dalo říci, že tento námět lehce vykrádá jiné příběhy. (Mě zrovna napadá StarGate) I tak mě tento příběh zaujal už když jsem ho četla. Stephenie Meyerová má ten dar, že dokáže dokonale slovy vystihnout pocity lidí a to byl hlavní důvod proč jsem byla zvědavá, jak dopadne filmové zpracování.

Četla jsem několik recenzí na tento film a uvědomila jsem si jednu zajímavou věc. Většina kritiky pochází od pánského publika, a to hlavně proto, že mají trochu uzavřenou představu o sci-fi a fantasy filmech. Hledají akci a výbuchy a prostě vzrůšo. No pokud se snažíte v tomto filmu hledat právě tohle, tak vás zklamu. Film hostitel však bezvadně ukazuje jak může být frustrující nebýt ve své hlavě sám, popisuje to že i tzv. utopie má vždy nějakou tu mouchu a v neposlední řadě ukazuje, že lidský druh pro své přežití dokáže i nemožné.

Abych to shrnula, tento film je svým způsobem jedinečný, neříkám že je špatný, ani že je výborný, jen je jakým si způsobem zajímavý.

Odkazy

movie_bestHodnocení: 7/10