Ghost in the Shell – recenze

Hlavní postavou filmu Ghost i the Shell je Major (Scarlett Johanson), která je součástí speciální jednotky známé jako Sekce 9, bojující s kyberzločinem. Major je jak se zdá jedinou svého druhu. Přes to, že velké množství lidí je jistým způsobem mechanicky vylepšeno, Major je jedinečná, celé její tělo je stroj až na její mozek. Příběh je zasazen do blízké budoucnosti, kde se svět bez techniky neobejde. Takže když se objeví zločinec, který se snaží zničit společnost Hanka Robotics, jež je jedničkou na trhu s vývojem robotiky a umělé inteligence. Major se spolu s týmem snaží onoho zločince najít, to ovšem začíná být čím dál složitější, protože se jí pomalu začínají objevovat vzpomínky a pochybnosti o tom kdo doopravdy je. Když se pak setká s již zmíněným zločincem, zjišťuje že pochybnosti jsou oprávněné a že jí sebrali život a dali jí jiný, kde je pro ně pouhou zbraní. Otázkou zůstává kdo vlastně byla a proč skončila takhle.

Režie se ujal Rupert Sanders. Scénář si vzal na starosti Jamie Moss. Za kameru se postavil Jess Hall. Hudba připravili Clint Mansell a Lorne Balfe. Herecké obsazení zajistili Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Rila Fukušima, Kaori Momoi.

Tento film je podle předlohy z komiksu Masamune Shirow. Tento komiks inspiroval nemálo tvůrců a to hlavně tvůrce Matrixu. Avšak toto zpracování, dle mého nedosáhne na hodnoty předlohy.

Po technické a vizuální stránce mi trochu vadily neumělé efekty, které výrazně ničili celkové dílo. Pokud jde o lana, která pomáhají hercům tam kde není využita možnost vizuálních efektů, ta mi ani tak nevadila, i když v některých chvílích to vypadalo velmi nedbale udělané. Co mi ovšem vadilo více byly efekty zvláště u posledního boje, kdy přechod z Majora na vizuální postavu náhle změní i svou velikost a vypadá velmi nereálně a to i na robota. Pokud vizuální efekty zhodnotím celkově, je to pěkná podívaná hezky zpracovaná, ale nenabízí nic nového a navíc jak jsem zde již zmínila, konečné efekty vypadají lehce ledabyle. Příběh je trochu mdlý a nevýrazný. Troufám si i říci, že nevyužívá možností, které tento námět nabízí. Proto se příběh nevyhne hluchým místům, kde divák ztrácí pozornost a pouze více zasvěcené publikum si může takto specifikovaný děj užít.  Scarlett se na roli náramně hodí, ale i postava a i sama Scarlett mohou nabídnout mnohem více, než jim povolil tento film. I ostatní herci byli vybrání velice dobře a jejich výkony jsou uvěřitelné a dobré.  Hudební doprovod je příjemný a nerušivý a nádherně dokresluje atmosféru.

Když to shrnu, asi nebudu jedna z těch co se rádi na tento film podívají znovu, ale rozhodně to nepovažuji za zcela nepovedené dílo. Jen nevyužili dostatečně svůj potenciál.

Hodnocení: 6,0/10

Průměrný film