Barry Seal: Nebeský gauner – recenze

Barry Seal (Tom Cruise), má rodinu o kterou se musí postarat. Jeho práce pilota dopravního letadla, kde se nic neděje vše řídí autopilot a kromě občasného chrápání druhého pilota na letech není nic zajímavého, ho přivádí k šílenství. Když mu tedy do klína spadne nabídka od agenta CIA, kde mu nabízí vlastní letadlo za to, že bude pořizovat fotodokumentaci základen kolumbijských narkomanu, tak po ní bezmyšlenkovitě skočí. Pro Barryho to tímhle nekončí. Po několika přeletech si ho odchytnou právě šéfové kolumbijských kartelů a nabídnou mu, aby do Ameriky vozil drogy. Proč ne, trocha adrenalinu a peněz nikdy nikomu neublížila. Když se jeho obživa začne rozšiřovat, je nucen přibrat do party další piloty. A aby toho nebylo málo stane se informátorem DEA a zapojí se do největší tajné operace americké vlády. Barry v tom prostě pěkně lítá. Má vše co chce, jeho rodině nic nechybí, topí se v penězích a to doslova. Ale jednou mu začnou vynechávat motory, a bez nich se v tom lítat nedá.

Film je natočen podle skutečné události. Tom Cruise je v roli jako doma. Film je hezky zpracován, a přehledně na Vás sype jednu bombu za druhou. Napětí a adrenalin roste, vše se čím dál víc zamotává. Kolumbijský kartel působí opravdu nebezpečně, a létání v nebezpečných podmínkách až bere dech. Popravdě řečeno se mi ani nechtělo věřit, že by se jeden člověk dokázal zapojit do tolika věcí najednou. Každopádně film by jste měli shlédnout, ať už jen ze zvědavosti, nebo pro skvostné zpracování.

Hodnocení: 8,0/10

Dobrý film