Univerzita výjimečných: Odveta – recenze

Kniha Univerzita výjimečných – Odveta je třetím a posledním dílem této série. Joelle Charbonneau je velmi schopnou spisovatelkou, o čemž svědčili již první dva díly. Co se třetího dílu týče, myslím že by potřeboval trochu více času.

Cia studuje na univerzitě v Tosu, její sen dostat se mezi ty nejlepší se splnil. Nyní se má stát jednou z vůdců, kteří povedou tuto zpustošenou zem. Věci, ale nejsou takové jaké si je představovala. Povstalci, kteří jsou pro zrušení tzv. Testování, intrikují proti Vládě. A není jasné, zda tyto konflikty nevyústí v občanskou válku. Povstalci, jsou ale obelhávání. Cia musí riskovat svůj život, aby válce zabránila. Musí zjistit komu má věřit a zároveň splnit téměř nemožný úkol samotné presidentky. Kdo je na čí straně, kdo je zrádce a kdo jen pouhá loutka?

Úryvek z knihy:

„Další výstřel. Vzápětí mi lýtkem projela palčivá bolest. Zavrávorala jsem a přepadla dopředu. Spolkla jsem výkřik, který se mi málem vydral z hrdla, a přes protesty celého těla jsem se vydrápala znovu na nohy. Marin volala na Kerricka. Tomas na mě, abych přidala. Ohlédla jsem se a uvědomila si, že uběhlo příliš času. Papírová zápalná šňůra už měla černý prášek zapálit. Náš plán selhal a Kerrick a Marin se blížili. “

Joelle Charbonneau. Univerzita výjimečných – Odveta. 1. vyd.2016. Brno: Albatros Media a.s. 118 s. ISBN 978-80-253-3009-9.

Třetí část Univerzity Výjimečných navazuje hned na druhý díl. Nijak se už nezdržuje popisováním a řeší rovnou aktuální problém. Což vůbec není na škodu. Oproti prvním dvěma dílům mi akce připadá dost fádní. Je tu málo k problémů k řešení. Málo ústředních postav a pokud se objeví nová, je tam jen chvilku. Je to samé tlachání a nic z toho. Akce je prakticky až na konci, když opomenu pár momentů, co vypadaly zajímavě. Co je dobré, jsou postavy. Není zcela jasné kdo je na čí straně, a komu věřit. Což dává možnost několika zvratům. Bohužel zvraty se zaměřili na tři osoby, u kterých stejně po konci knihy nevíte na které jsou tedy straně. Což mě přivádí k zakončení knihy a zároveň celé série. Pokud čekáte na konci série rozuzlení a vysvětlení, tak se nedočkáte. Je tu víc otázek než je zdrávo a nedostanete na ně odpověď. A to ani když si závěr přečtete dvakrát. Na druhou stranu je kniha psána z pohledu Cii. A pokud ona neví jak to všechno je, je pochopitelné, že nám to nesdělí. Když to shrnu, je to nejslabší díl série. Prakticky nemá co nabídnout, ale i tak se s tím pere slušně. Není to sice dech beroucí zakončení, ale dostačující.

Hodnocení:

První dva díly byly lepší  5,5/10

Odkazy: