The Circle – recenze

Film sleduje příběh mladičké a cílevědomé Mae (Emma Watson), která dostane příležitost pracovat ve společnosti The Circle. The Circle je společnost jenž posunuje možnosti. Je výrobcem nejdůležitějších high-tech vymožeností na světě. Tato technologie je průlomovým objevem, který nabízí neomezené možnosti. Jejich heslem je SDÍLET ZNAMENÁ STARAT SE. V této firmě jsou všichni propojeni, a žijí sociálními sítěmi. Šéf společnosti (Tom Hanks) je vizionář, který chce firmu posunout ještě výš. Přivede na trh jedinečné mini kamery, jež splynou s okolím a vše hned sdílejí na serveru The Circle. Najdou každého, kdykoli a kdekoli. Každý je sledován. Mae je v úžasu z nových možností pro sebe i svou rodinu. A zapojí se do experimentu, kdy je každý její krok monitorován, natáčen a sledovat jí může kdokoli na zemi. Mae však ztrácí soukromí a aniž si to uvědomuje ohrožuje své přátele i rodinu. Záleží pak už jen na jedné otázce. Jak se chováme, když nás někdo sleduje.

Režie se chopil James Ponsoldt. Předloha napsal Dave Eggers (kniha). Scénář sepsaly James Ponsoldt a Dave Eggers. Za kameru se postavil Matthew Libatique. Hudbu obstaral Danny Elfman. Ve filmu hrají Emma Watson, Tom Hanks, John Boyega, Karen Gillan, Patton Oswalt, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane, Poorna Jagannathan, Amir Talai, Nate Corddry, Ellen Wong, Regina Saldivar, Hunter Burke, Troy Murray, Mamoudou Athie

Film The Circle má velmi zajímavý příběh. Je úžasné jak dokáží až zfanatizovat lidskou náturu. To jak sociální sítě ovlivní lidi a jejich myšlení. Masová hysterie, kdy lidé ani neposlouchají, jen aby někoho natočili, sebrali mu soukromí a jeho práva. Popravdě řečeno, doufám že se takového fanatismu nedožiji. Kdy lidé nepřemýšlí a jen jako ovce jdou za tím, co jim kdo napíše na sociální sítě.

Co se týká zpracování tak Emma Watson a Tom Hanks odvádí parádní práci. I vedlejší role jsou uvěřitelné a přesvědčivé. Líbí se mi vizuální zobrazení sociálních sítí a komunikace, kde dokáží zobrazit i rychlost té komunikace. Stopáž filmu je snesitelná, některé pasáže sice trochu váznou, ale vzápětí jsou nahrazeny otázkami a nějakým zvratem. Film je náročný na uvědomění a srovnání si vlastních názorů. Film určitě stojí za shlédnutí, i kdyby jen jednou.

Hodnocení: 6,5/10

Normální film