Black Panther – recenze

Black Panther plní kina a uchvacuje diváky. Mě osobně až tak perfektní nepřipadá. Každopádně, když to beru kolem a kolem je to postava, která velmi rozšíří možnosti Marvel Universe. Wakanda je velice vyspělá a technologicky má co nabídnout a to přinese do příběhů nové proměnné. Ale zpět k filmu. Black Panther je velmi odlišný od filmů, které jsme mohli od Marvelu vidět. Hlavní hrdina svoje vlastnosti nezíská náhodou, ba naopak je pro tyto vlastnosti trénován již od raného dětství. Další odlišností tohoto filmu je rovnost postav, navíc je to společnost kde se objevují více ženy, jako silné články. Wakanda je tedy vyspělým národem jež se ukrývá před zraky širšího světa, když se podíváme do jejich země, naskytne se nám krásná vizuální podívaná. Vizuálně je celý film velice příjemný a zajímavý. Kostýmy a prostředí je zpracováno do nejmenších detailů. Co se týče postav nemůžu říct, že by byli vyloženě všechny špatné, ale co mě velice zklamalo byl hlavní záporák. Bratranec T´Chally je jako hlavní záporák až moc jednoznačný. Navíc jeho převrat je tak rychlý, nikdo neprotestuje a všichni souhlasí, i když vědí, že to není správně. Naopak postava Shuri jako sestry T´Chally je zábavná, lehce bratra pošťuchuje a odlehčuje atmosféru. První polovina filmu, když nám tyto postavy představují a když nám ukazují krásu Wakandy, film šlape a uchvátí. Později když se už tak jednoduchý děj snaží rychle vyplivnout zápletku, rozuzlení a bitvu, která rozhodně nestojí ani za zmínku, film upadá.  Divák se začne nudit, protože nemá ani trochu prostoru pro fantazii, nebo nějaká očekávání. Film doprovází hudba, která Vás neurazí, ale rozhodně nezlepší dojem ze skromného děje. Bohužel pro film to občas vypadá, že byl spíchnutý rychlou jehlou. Jakoby tvůrci půl hodiny před koncem zjistili,že do těch několika minut musí nacpat extra finále, které přiškrtili víc než by se hodilo.

Hodnocení: 6,5/10

Skvělá postava, jednoduchý příběh, nesympatické postavy.