Život / Life – recenze

Film Život vypráví příběh posádky mezinárodní vesmírné stanice, jejíž cílem je zajistit sondu , která letí z Marsu a nese důležité vzorky. Tyto vzorky můžou být jedním z největších objevů v dějinách lidstva. Mohou totiž dokázat existenci životní formy mimo zemi. Členové posádky proto tyto vzorky musí prozkoumat ve vesmíru, aby bylo zajištěno bezpečí lidí na zemi. Členové posádky ovšem nečekají, že životní forma, kterou nalezli je chytrá a rychle se učí a když se cítí v ohrožení, ihned útočí.

Režii obstaral Daniel Espinosa. Scénáře se ujali Rhett Reese, Paul Wernick. Za kameru se postavil Seamus McGarvey. O hudbu se staral Jon Ekstrand.
V hlavních rolích se objevili. Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hirojuki Sanada, Ariyon Bakare, Alexandre Nguyen, Naoko Mori, Olga Dychovičnaja

Tento film mě zaujal v ukázkách a tak jsem se na to i celkem těšila, možná i proto byl pak ten šok po konci filmu tak veliký. Film je totální splácaninou mezi „Gravitací“, „Vetřelcem“, „Prometheem“ a „Evolucí“, možná by jste v tom poznali prvky i dalších filmů, ale to je ve výsledku úplně jedno. Opomenu, některé opravdu velké popírání fyzikálních zákonů a faktů, že občas působí jen na někoho a na někoho vůbec. Film jako takový má naprosto strohý děj, jinak řečeno je to naprosto o ničem a když už se má něco stát je to tak předvídatelný, že i malý dítě by vědělo co bude následovat. Navíc trailer ukázal vlastně vše co se ve filmu dozvíte. Děj se táhne jak smrad a nemá žádný spád ani se pořádně neleknete. Postavy jsou nedotažené, a to že si Ryan Reynolds zaskočil na pár minutek a pak teatrálně zemřel, když ho udusila želatinová příšerka, film určitě nezachrání. Ostatní postavy jsou nevýrazné, nemají dost prostoru ani možností se nějak projevit, navíc jediný černoch a vědec se chová iracionálně a naprosto nelogicky. A v neposlední řadě je vlastně příčinou všech problémů. Hudba nekoresponduje a absolutně není schopna dokreslit atmosféru ani scénu a jediná kloudná píseň se objeví, až když začnou titulky. Kamera ukazuje dlouhé nestříhané záběry, které nudí, a nabízí spoustu chyb. Scénář je nesmyslný a nepropracovaný. Jediným kladem by mohla být příšerka, ale to zase jen v určitých ohledech.

Když to vezmu kolem a kolem je to brak a znova se na to rozhodně koukat nehodlám.

Hodnocení: 3,0/10

Hrozný film