Univerzita výjimečných: Zrada – recenze

Kniha Univerzita výjimečných – Zrada je již druhým dílem této série. Ještě by měl následovat díl třetí, na který se popravdě velmi těším.  Joelle Charbonneau je velmi schopnou spisovatelkou, která velmi poutavě vtáhne čtenáře do příběhu a to dokazuje i tato kniha.

Cia prošla testováním, vymazali jí vzpomínky na testování, přesto tuší, že testování nebylo takové, jak jí namluvili. Našla totiž nahrávku, kterou nahrála sama sobě v době, kdy jí ještě vzpomínky nevzali. Otázkou zůstává zda věřit tomu co si vyslechla. Nyní je na univerzitě s dalšími jež prošli testování a ještě se studenty z Tosu a obě skupiny čeká zasvěcování. Její spolužáci se tváří jako přátelé, kdo je ale přítel a kdo ne je těžké rozeznat. Cia, ale věří Michaelovi, který jí pomáhá už od odletu z pětijezeří. Michalel kdysi prošel testování a vše si pamatuje. Právě proto se přidal k odboji, aby testování zastavil. Nyní žádá Ciu, aby mu pomohla shánět informace přímo z univerzity. Věří ale správným lidem?

Úryvek z knihy:

„Když jsem se otočila, viděla jsem, jak se Olive a zbylí členové jejího týmu chopili lana s uzly, které svázal Griffinův tým. Vance k sobě stloukl nějaké plaňky a připevnil je ke koncům lana. Slunce začalo zapadat. Zvedl se vítr a několik starších studentů a studentek se odšouralo na kolej. Za čtvrt hodiny Rawson zahodil kus lana a odkráčel pryč. Olive se na něj rozkřičela. On se k ní otočil a zařval něco zpátky. Vance přestal pracovat a sledoval, jak se ti dva dohadují. Viděla jsem, jak Rawson přešel k okraji propasti a ukázal na druhou stranu. Že už by na řešení přišel? Ať už křičel cokoli, byl příliš daleko na to, abych mu rozuměla. Olive se rozběhla k němu, něco na něj ječela. Natáhla ruce před se a strčila do něj. Úmyslně? Ze vzteku? Na tom nezáleželo, protože ať už byl její úmysl jakýkoli, Rawson zavrávoral a spadl z útesu. “

Joelle Charbonneau. Univerzita výjimečných – Zrada. 1. vyd.2016. Brno: Albatros Media a.s. 159 s. ISBN 978-80-253-3086-9.

Tato kniha navazuje prakticky hned po událostech prvního dílu. Je psaná stejným stylem. Jak už jsem psala v recenzi na první díl, je zde příběh s podobnými věcmi jako u Hunger games a dalších post apokalyptických příběhů. A stejně jako u prvního dílu i druhý je čímsi zvláštní a má opravdu co nabídnout. Cia je jako hrdinka jedinečná. Umí reagovat, nejedná nelogicky. Kniha udrží napětí čtenáře téměř po celou dobu. Nejvíce se mi líbí pocit nedůvěry ke každému, kdo v knize figuruje a nevypočítatelnost postav. Pokud máte rádi tento druh příběhu vřele ho doporučuji a doufám, že třetí díl se k nám dostane co nejdříve.

Hodnocení:

Dobrá kniha  7,5/10

Odkazy: